Udstillinger i 2014

11.1.-2.2.2014

Fernisering lørdag den 11. januar 2014 kl. 14.

Naivister

Hørsholm Kunstforening indleder udstillingsåret med en udstilling fyldt med farver. Takket være Galleri Naif i København er det lykkedes at samle 25 kunstnere og deres værker. Typisk for naivisterne er glæden og optimismen, så udstillingen vil forhåbentlig kalde mange smil frem i Fuglsanghus.

Judith Langellier - Skodsborg

Anne Fich,Birgit Højkilde, Birthe Einer-Jensen, Bonnie Rasmussen, Britt Zenth, Claus C. Larsen, Dorte Marcussen, Erik Andersen, Erik Brøndum, Hanne Højfeldt, Helen Nagel, Isis de Siqueira, Jeanne Anthonisen, Jette Mørup, Judith Langellier, Kirsten Svenstrup, Knud Larn, Lene Worsøe, Lone Villaume, Lotte Martoft, Marianne Tümmler, Mia Cara, Ole Justenlund, Søren Andersen, Tomas Eriksson.

Malerier, skulpturer m.v.

15.3.-13.4.2014

Fernisering lørdag den 15. marts 2014 kl. 14.

Sys Hindsbo

Malerier, grafik, tegning

Bente Hansen

Keramik

Den næste udstilling er med Sys Hindsbo, maler, grafiker og tegner og Bente Hansen, der er keramiker. De to kunstnere er klassiske kunstnere inden for hvert deres felt.

Sys Hindsbo – Udsnit af marmorridsning

21.6. – 20.7.2014

Fernisering lørdag den 21. juni 2014 kl. 14.

Bárdur Jákupsson

Malerier

Til årets tredje udstilling har Hørsholm Kunstforening formået at få Bárdur Jákupsson til at gøre rejsen fra Færøerne til Danmark. Bárdur Jákupssons værker er med afsæt i naturen, først og fremmest naturen på Færøerne.

27.9. – 26.10.2014

Fernisering lørdag den 27. september 2014 kl. 14.

Jette Berg

Malerier

Josephine Ernst

Fotokunst

Den sidste udstilling i 2014 er med billedkunstneren Jette Berg og kunstfotografen Josephine Ernst. Jette Berg er inspireret af jorden og naturens elementer, mens Josephine Ernsts billeder er sammensat af to fotografier for at kunne vise virkeligheden på en ny måde.

Jette Berg – Garveriet i Barjols

Josephine Ernst – Gult rum og bræddevæg