27. september - 26. oktober 2014

Fotokunstner Josephine Ernst

Josephine Ernst, født i 1953, genoptog i 2006 billedproduktionen efter en lang årrække med andet virke.

Hun udarbejder ofte hele serier af værker baseret på et bestemt tema som f.eks. ”Indsigt og udveje” med inspiration fra et kursus i behandlingen af demente og hjerneskadede.

Eller temaet ”Udkant” fra Doverodde Book Arts Festival 2012, som udløste en serie landskabsbilleder (fra Doverodde) sat sammen med en bil i udkanten af dens levetid (en gammel Morris Miner).

For nylig arbejdede hun med genspejlinger i vand som en forløsende faktor i en række billeder som illustration af ”Den lille Havfrue” af H. C. Andersen, hvor hun fik lagt nykomponeret musik ind i nogle af disse billeder.

Tiden/tidsforskelle er en gennemgående faktor i de fleste af Josephine Ernsts billeder og hendes fascination af sammenspillet mellem lys og mørke udgør en mere og mere væsentlig baggrund for hendes værker.

Havfruen. Foto på lærred

Morgentåge i Sverige. 54 x 54 cm

Tilbage til forsiden

CV