Om Fuglsanghus

Fuglsanghus, tidligere kaldet Slotsgartnerens Hus, fra 1764 er Hørsholm Kommunes fredede udstillingshus, nu smukt beliggende i Gammel Hovedgade tæt ved den historiske slotspark.

Huset havde oprindelig en anden beliggenhed ca. 300 meter fra den nuværende beliggenhed, men det lå i vejen for en vigtig vejgennemføring.

Huset blev i 1976 nøje opmålt og trods fredningen nedtaget for med fondes hjælp at blive genopbygget på den nuværende beliggenhed i 1980.

Hørsholm Kommune stiller i dag Fuglsanghus til rådighed for lokalområdets tre kunstforeningers skiftende udstillinger.

Læs mere her:

Fuglsanghus historie

Fuglsanghus gennem tiderne

Flytning af Fuglsanghus

Fuglsanghus nu

Med bus eller tog til Fuglsanghus

Bus:  Fra København linie 150S, fra Lyngby linie 353, fra Holte linie 354, alle til stoppested "Venlighedsvej". Gå mod nord ad stien til Gl. Hovedgade.

Fra Ballerup over Birkerød linie 500S og fra Fredensborg linie 353 til Hovedgaden.

Tog: Fra København: Regionaltog til Helsingør med stop ved "Rungsted Kyst". Herfra bus linie 381 til Hovedgaden, 382E eller 384 til Hørsholm Ridebane. Gå mod vest ca. 100 meter til Gl. Hovedgade.