Aktuel udstilling

Billedvæver Britta Bertelsen og billedhugger Jens-Peter Kellermann

Britta Bertelsen, født 1939 i Aarhus. I 1963 uddannet som indretningsarkitekt på Skolen for Boligindretning. Som billedvæver er Britta Bertelsen autodidakt. Britta Bertelsen boede i en årrække i Kenya, hvor hun fik mulighed for at udvikle sig som væver, hvilket førte til flere udstillinger og mange officielle opgaver. Fra 1986-1989 bosat i Nuuk, Grønland.

Årrækken i Afrika og senere i Grønland har afspejlet sig i billedvævningerne. I de senere år er motiverne blevet mere mangfoldige. Inspirationen til billedtæpper henter hun nu i Italiens varme farver, i den danske natur og fra den nordiske mytologi. Et kortere ophold i Swaziland i Afrika i 2008, i forbindelse med hvilket Britta Bertelsen underviste en gruppe indfødte swazi kvinder i billledvævning, inspirerede hende til udførelsen af flere billedvævninger, der på ny afspejler den afrikanske kultur.

Britta Bertelsen har udstillet i og solgt til et stort antal nationale såvel som internationale offentlige og private institutioner og udstillingssteder, gallerier, firmaer m.fl.

Jens-Peter Kellermann, født 1952 i Nyborg. Uddannet på Kunstakademiet i København (1973-80) og på kunstpædagogisk skole (1980-82).

Jens-Peter Kellermann viser på denne udstilling 40 nye og nyere statuetter og enkelte skulpturer. I statuetterne - oftest af menneskeskikkelser - sammenkobler Jens-Peter Kellermann flere typer materialer, med bronze og træ som de hyppigst anvendte, men de senere også med bronze og granit eller bronze og marmor. Inspirationen henter Jens-Peter Kellermann i mytologien og kulturhistorien, de nordiske såvel som dem fra middelhavsområdet.

Jens-Peter Kellermann debuterede på Kunstnernes Efterårsudstilling i 1981 og har siden haft en meget omfattende udstillingsaktivitet. Han har også flere gange udstillet i Hørsholm Kunstforening, senest i 2005.

Britta Bertelsen: Aften i Cortona

Jens-Peter Kellermann: Statuette