Aktuel udstilling - Avistegninger af Jens Hage og Roald Als

Hørsholm Kunstforening har de seneste år slået et slag for at trække den grafiske kunst frem i lyset. Som en naturlig fortsættelse heraf har foreningen indbudt to kendte tegnere - Jens Hage og Roald Als, kendt henholdsvis fra Berlingske og Politiken.

En livsbekræftende og spændende udstilling, som genkalder begivenheder eller situationer hos beskueren, samtidig med at beskueren ofte får smilet frem.

Roald Als (født 1948) er håndtegner og forfatter og uddannet på Skolen for brugskunst i 1975. Roald Als har siden 1994 været fast tilknyttet Politiken. Med sin sikre streg, den store nøjagtighed i detaljerne og et ofte festligt farvevalg har gennem årene spiddet kendte politikere og andre danskere med både humor og satire.

Jens Hage (født 1948) er illustrator, bladtegner og grafiker og uddannet på Grafisk Højskole. Efter en række år i erhvervslivet arbejder han nu som selvstændig tegner og illustrator. Er som fast freelance tilknyttet Berlingske siden 1980 og leverer desuden tegninger til en række medlemsblade, fagblade, magasiner mv.

Udstillingen er åben kl. 12 - 17 alle fredage, lørdage og søndage til og med søndag den 21. august 2011.