15. januar - 20. februar 2011

Maleren Flemming Møller og trædrejeren Hans Humble

Flemming Møller, født i Rønne på Bornholm i 1946, er autodidakt kunstmaler og har malet siden sit 15. år. Flemming Møller er uddannet som farvehandlerkommis og har deltaget i malekurser på Konstskolan i Gerlesborg, Sverige. Udover udstilling i sit galleri Figenhuset i Gudhjem - hvor han i 2010 havde 25 års jubilæum - har Flemming Møller haft en omfattende virksomhed med separatudstillinger i ind- og udland.

I Fuglsanghus udstiller Flemming Møller akrylmalerier og akvareller først og fremmest original malekunst fra Bornholm og Christiansø, men herudover henter han uden for galleriets faste åbningstid i sæsonen sine motiver under udlandsrejser. På udstillingen vises således også helt nye og nyere værker fra rejser til Færøerne og Lofoten.

Hans Humble, født på Frederiksberg i 1952, er uddannet som trædrejer og har i en del år i eget regi og værksted beskæftiget sig med den mere kunstneriske side af det gamle, traditionsrige håndværk trædrejning.

Hans Humble udstiller primært trædrejning i nye og anderledes spændende unikke former og strukturer, fortrinsvis i skål-lignende former. Hertil kommer enkelte større og mindre skulpturer, hvor han finder formen i træknudens eller træstykkets udforming.

Hans Humble har bl.a. udstillet på Kunstindustrimuseet og kunstmesser samt i kunstforeningener, bl.a. i Novo og Danmarks Statistik.

Udsigt fra Bokul,Gudhjem

Vandgran med diameter 35 cm og højde 28 cm