Afholdte arrangementer i 2020

Rundvisning i udstillingen med Henrik Schütze 11. september 2020

Rundvisning i udstillingen med Henrik Schütze 27. september 2020

Læs mere om arrangementet

Rundvisning og foredrag med billedhugger Stine Ring Hansen lørdag den 28. januar 2017 kl. 15-16 i Fuglsanghus

Stine Ring Hansen fortæller om, at hun allerede som barn begyndte at male (der skimtes et af hendes tidlige værker i baggrunden)

Stine Ring Hansen har siden 2006 udformet og lavet den bronzeskulptur af Den Grimme Ælling, der sammen med 500.000 kr. ledsager Hans Christian Andersen Litteraturprisen. Prisen gik i 2016 til den japanske forfatter Haruki Murakami. I 2013 udførte Stine en buste af Haldor Topsøe i forbindelse med hans 100 års fødselsdag, og et eksemplar af denne buste er i dag opstillet rundt i verden på firmaet Haldor Topsøe A/S kontorer.

Stine har arbejdet som billedhugger gennem 25 år og har dermed efterhånden en del erfaring i at forme skulpturer og formår selv den store proces i bronzestøbning. Ideerne til værkerne kommer af hverdagsbegivenheder på det personlige plan så vel som det samfundsmæssige plan – også i temaer, som er relevante for tiden.

Stine vil fortælle om sit liv som billedhugger, hvordan det begyndte, og hvad det kræver at leve af sin kunst og hvad, der driver skulpturerne frem til det de er.