23.3. - 20.5.2019

Niels Reumert, maler, retrospektiv

Udstillingen i Fuglsanghus er en optakt til Niels Reumerts 70-års fødselsdag i november og omfatter såvel mange af de allernyeste værker såvel som en række af hans tidligere værker fra 70’erne, 80’erne og 90’erne.

I den retrospektive del af udstillingen vises meget store oliemalerier; fra værklisten kan blandt andet nævnes ”Computer og skildpadde”, oliemaleri fra 1988 (200 x 110 cm) og ”Maske”, oliemaleri fra 1995 (140 x 60 cm). De forskellige grafiske teknikker – offset-litografi, stentryk og raderinger vises også, f.eks. ”Rytteren” fra 1974 (69 x 46 cm), og ”Guatemala” fra 1980 (76 x 56 cm), som Niels Reumert fik tildelt Silkeborg Kunstnerlegat for samme år.

Udstillingen i Hørsholm Kunstforening er arrangeret i samarbejde med kunstsamleren Leif Dalgaard, som til udstillingen også har udlånt flere værker fra sin private samling.

Niels Reumert har atelier i Classensgade 7 D, Baghuset, 2100 København (åbent efter aftale). Tlf.: 50 55 01 02.

Niels Reumert, 46 x 38 cm, u/titel, 2018, Olie på lærred

Vue over udstillingen