Bliv medlem af Hørsholm Kunstforening og få en lille gave

Vi vil gerne have endnu flere medlemmer, så vi kan købe mere kunst til udlodning blandt vores medlemmer.

Og i december måned giver vi gratis postkort fra Peter Bastian udstillingen som tak for et nyt medlemskab.

Sådan bestiller du et medlemskab til dig selv

Du overfører 280 kr. til Hørsholm Kunstforening konto: Reg.nr. 1551 – kontonummer 0003142841. I tekstfeltet / referencefeltet oplyses ”nyt medlem 2019” og dit navn.

NB: Hvis du er ung under uddannelse er beløbet 140 kr.

Når beløbet er overført, bekræfter du overførslen ved at sende en mail til formand@hoersholmkunstforening.dk og oplyse dit fulde navn, din postadresse samt din e-mail adresse.

Herefter er du medlem af Hørsholm Kunstforening og deltager første gang i udlodning af indkøbt kunst ved generalforsamlingen i januar 2020. Du vil i løbet af 2019 blive inviteret til vores ferniseringer i Fuglsanghus samt andre begivenheder, som vi afholder i løbet af året.

Når vi har modtaget din bekræftelse, sender vi 8 stk. gratis postkort fra Peter Bastian udstillingen med posten til dig.

Hvis du hellere vil give et medlemskab i julegave – så kan vi også klare det

Du overfører 280 kr. til Hørsholm Kunstforening konto: Reg.nr. 1551 – kontonummer 0003142841. I tekstfeltet / referencefeltet oplyses ”Julegave” og navn på modtager. NB: Hvis modtager af gavekortet er ung under uddannelse er beløbet 140 kr.

Når beløbet er overført, bekræfter du overførslen ved at sende en mail til formand@hoersholmkunstforening.dk og oplyse:

a. Fulde navn og adresse på modtager af gavekortet

b. Modtagers e-mail adresse (vi skal benytte den ved fremtidig korrespondance med vores nye medlem)

Herefter modtager du et gavebevis på 1 års medlemskab (2019) af Hørsholm Kunstforening.

Sammen med gavebeviset modtager du 8 stk. gratis postkort fra Peter Bastian udstillingen.

Rundvisning og foredrag med billedhugger Stine Ring Hansen lørdag den 28. januar 2017 kl. 15-16 i Fuglsanghus

Stine Ring Hansen fortæller om, at hun allerede som barn begyndte at male (der skimtes et af hendes tidlige værker i baggrunden)

Stine Ring Hansen har siden 2006 udformet og lavet den bronzeskulptur af Den Grimme Ælling, der sammen med 500.000 kr. ledsager Hans Christian Andersen Litteraturprisen. Prisen gik i 2016 til den japanske forfatter Haruki Murakami. I 2013 udførte Stine en buste af Haldor Topsøe i forbindelse med hans 100 års fødselsdag, og et eksemplar af denne buste er i dag opstillet rundt i verden på firmaet Haldor Topsøe A/S kontorer.

Stine har arbejdet som billedhugger gennem 25 år og har dermed efterhånden en del erfaring i at forme skulpturer og formår selv den store proces i bronzestøbning. Ideerne til værkerne kommer af hverdagsbegivenheder på det personlige plan så vel som det samfundsmæssige plan – også i temaer, som er relevante for tiden.

Stine vil fortælle om sit liv som billedhugger, hvordan det begyndte, og hvad det kræver at leve af sin kunst og hvad, der driver skulpturerne frem til det de er.